- Home
- FAQ
Pytania ogólne
- online za pośrednictwem strony www.mojagminastarogard.pl (zakładka Zaloguj).
- w wersji papierowej w Biurze Podawczym zlokalizowanym na parterze budynku Urzędu Gminy Starogard Gdański przy ul. Sikorskiego 9, 83-200 Starogard Gdański, czynnym: poniedziałek, wtorek, czwartek: 7:15 – 15:15, środa: 7:15 – 16:15, piątek: 7:15 – 14:15
- Gminna Karta Mieszkańca wydawana jest bezpłatnie.
- Opłata jest naliczana wyłącznie w przypadku zgubienia lub zniszczenia karty, kiedy konieczne jest wydanie duplikatu.
- Duplikat Karty w formie plastikowej wydawany jest po uiszczeniu opłaty w wysokości 10 zł.
Do otrzymania Gminnej Karty Mieszkańca wraz z Pakietem Mieszkańca uprawniona jest osoba, która:
- jest zameldowana na pobyt stały w Gminie i rozlicza podatek dochodowy od osób fizycznych w Urzędzie Skarbowym w Starogardzie Gdańskim ze wskazaniem Gminy jako miejsca swojego zamieszkania, bez względu na to, czy osoba a osiąga dochód,
- zamieszkuje na terenie Gminy i rozlicza podatek dochodowy od osób fizycznych w Urzędzie Skarbowym w Starogardzie Gdańskim ze wskazaniem Gminy jako miejsca swojego zamieszkania, bez względu na to, czy osoba a osiąga dochód,
W obu powyższych przypadkach konieczne jest przedstawienie PIT 37, PIT 38, PIT 36, PIT 28, PIT 36L lub PIT 40A, który wskazuje, że dana osoba faktycznie rozliczyła swój podatek w Urzędzie Skarbowym w Starogardzie Gdańskim wskazując jako miejsce zamieszkania gminę Starogard Gdański.
Uwaga: PIT 11, który otrzymujemy od pracodawcy, jest dokumentem informacyjnym i nie wskazuje ostatecznie, gdzie PIT został rozliczony. W przypadku, gdy wniosek o wydanie Karty składany jest w okresie styczeń – marzec danego roku, Kartę wydaje się także w przypadku, gdy na dzień złożenia wniosku osoba nie rozliczyła się jeszcze z podatku dochodowego od osób fizycznych za rok poprzedni, ale rozliczyła ten podatek, za rok poprzedzający rok rozliczeniowy.
Osoba Uprawniona do otrzymania Karty może wnioskować o wydanie Karty w imieniu:
- dzieci do ukończenia 18 roku życia lub
- bez ograniczenia wieku w przypadku dzieci niepełnosprawnych pozostających pod opieką rodzica.
Kartę można odebrać w Biurze Podawczym w Urzędzie Gminy Starogard Gdański Gdańskim - w godzinach pracy urzędu, tj:
poniedziałek, wtorek, czwartek: 7:15 – 15:15
środa: 7:15 – 16:15,
piątek: 7:15 – 14:15
Aby odebrać Kartę po złożeniu wniosku online należy okazać potwierdzenie, które otrzymało się drogą mailową po weryfikacji danych. Potwierdzenie to oznacza też, że Karta i Pakiet Mieszkańca są już aktywne online, w aplikacji. Na weryfikację danych i przesłanie potwierdzenia Biuro Podawcze ma 14 dni.
Potrzebujesz pomocy?
mgs@ugstarogard.pl+48 58 56 250 67
poniedziałek, wtorek, czwartek: 7:15-15:15,
środa: 7:15-16:15,
piatek: 7:15-14:15